keskiviikko 1. lokakuuta 2014

ingen är perfekt

Moi! 



Eilen tiistaina mulla oli aamulla Cari apuna (Donna työmatkalla) ja ylläriylläri Neiti E ei ollut yhtään yhteistyökykyinen. Ensin huutaa kurkku suorana minulle, ettei halua pukea ja mikään ei kelvannut ja kun isi tuli apuun, sama jatkui. Lähdin sitten karkuun ja menin laittamaan Emilin valmiiksi. Lopulta tytöllä oli vaatteet päällään ja Carin piti lähteä. Jäin yksin lasten kanssa. Aluksi meni ihan hyvin ja onneksi meillä oli tosi paljon aikaa, sillä lapset olivat jo seitsemältä syöneet.

Lopulta Elsi päätti taas, että nyt en kuuntele tota muikkelia, joka yrittää jotain mua auttaa harjan kanssa ja hän lähti juoksemaan karkuun. Lopulta sain hänet ottamaan harjan käteensä, mutta tottahan toki tyttö teatraalisesti heitti harjan monta kertaa lattialle ja lopulta se kuulemma "katosi". En jaksanut jo 15minuuttia kestänyttä esitystä yhden hiusten harjauksen takia, joten laitoin hänet time-outille (4v. = 4min). Ja olen siis monta kertaa antanut vain tytön näyttää peikolta, kun on näin itse halunnut... Nyt jotenkin toi käyttäytyminen ei vaan enää ollut ok.




Time outin jälkeen hetken meni ihan okei ja hän totteli, mutta sitten alkoi taas niin hirveä kielenkäyttö siitä, kuinka minua ei tarivtse kuunnella ja hän tottelee vain äitiä ja kuinka tämä on sanonut, ettei sitä ja sitä ja sitä tarvitse tehdä, jos ei halua. (Ihan normi hommia vaatteitten pukemisesta itse hampaiden harjaamiseen.) Puhuin hänen kanssaan aika pitkän tovin ja sanoin, kuinka tyhmiäkin juttuja pitää tehdä elämässä ja yritin iloisena ottaa esimerkiksi prinsessa-kortinkin esiin, että kun hän on tollainen pikku prinsessa, niin pitää käyttäytyä silleen ja näyttää siltä. :) "Minä en ole mikään prinsessa.", oli tytön vastaus.

Tämän jälkeen yksinkertaisesti luovutin hänen suhteensa ja lähdin hakemaan Emiliä kenkien laittoa varten. Tällä välin Will tottakai alkoi härnätä siskoaan ja lopulta matkimaan minuakin jokaisessa sanomassani asiassa. Olin niin tyyni, kun tilanteessa pystyi ja en kommentoinut lasten kitinöihin, vaan potkin heidät kylmästi ulos ovesta.

Ilma oli ihana (vaikka vain 2astetta), joten olin reipas ja päätin, että kävelemme päikkärille. Onneksi tosiaan olimme ajoissa liikkeellä niin ehdimme päikkärille ajallaan. Lähdin siitä sitten kävely/juoksulenkille, sillä oli pakko saada ajatukset lasten käyttäytymisestä muualle.

Lapsilla oli kilpailu pikkärillä
"Miten pitää 2v. tyytyväisenä kun laitat ruokaa."

Hain vaavit taas kävellen. Will ja Elsi olivat minulle vihaisia, koska olin aamulla ollut heille vihainen. Selitin tilannetta parhaani mukaan, että jos minulle on kiva, olen minäkin kiva. Eipä heitä kiinnostanut ja kotona he (oikeastaan vain onneksi) linnottautuivat suoraan vanhempien makkariin telkun eteen. Sain näin aikaa kokkailla rauhassa ja viettää laatuaikaa Emilin kanssa. Ruokana oli Matkassen "Fish and Chips", ja vaikka itse sanonkin, se oli tosi hyvää! ;)

Ruotsin joku perinne herkku kuulemma. :D
Illalla, kun Donna tuli kotiin, puhuin hänelle lasten käyttäytymisestä ja hän otti asian puheeksi myös lasten kanssa. Hyvä kyllä, kun hän ei vaan kohauta olkapäitään minun sanomisteni kanssa, vaan hän tekee kaiken voitavansa, että viihdyn.Ja tottakai eihän tuollainen käyttäytyminen ole sallittua keneltäkään. Olen miettinyt, että ehkäpä tämä nyt on vain jonkin näköinen alkuprotesti, kun ensimmäisen kuukaden "huuma" on takana. Pitää vaan kehitellä lisää tekniikoita. :)


Tänään aamulla oli minulla Donna apuna. Oli taas vaikea aamu, mutta onneksi meitä oli kaksi. Veimme lapset yhdessä autolla ja kävelin vähän pidempää reittiä kotiin, sillä ilma oli taas ihana!



Kello 12 aikaan olimme sopineet, että T tulee hakemaan minut ja menemme sille saksalaiselle au pairille, Franzille, ja teemme yhdessä sushia. Kerta oli tytöille ensimmäinen, mutta onneksi (kiitos Noran) mä oon ihan konkari jo! ;) Pääsin siis opettamaan tyttöjä ja lopputulos oli tositosi onnistunut! Pitää useamminkin väsäillä. :) Oli muutenkin kivaa ja Franzin kanssa juttu luistaa englanniksi tosi hyvin! :)


Huomenna on jo torstai! Mihin tää aika oikeen kiitää. :D Ja ainii, soitettiin sinne verotoimisto paikkaan ja sen mun personnummer- hakemuksen kanssa on jotain ongelmia, joten uusi keikka sinne luultavasti huomenna... Ihme touhua kyllä. Ja haha, vaikka tää kuulostikin ehkä tosi negatiiviselta tekstiltä, niin mulla menee oikeen mallikkaasti. Lapset nyt vaan vois oppia käyttäytymään ikäistensä tavalla... Mut no worries! :)

= Jos kukaan ei ole täydellninen,
niin minä olen"ei kukaan".

hehheh xD
 


<3S

PS. 3yötä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti