torstai 2. lokakuuta 2014

Working hard and working smart are two different things

Hassu aamu :D Kaikki meni (pientä yhtäkkistä kiirettä lukuunottamatta) ihan täydellisesti ja olimme 30minuutissa kaikki ulos ovesta ja köytettyinä autoon! :D Ihmeteltiin Donnan kanssa, että miten tämä voi olla mahdollista, mutta ollaan vissiin aika hyvä tiimi kun sille päälle satutaan! ;)

Heräsin siis normisti 7 ja menin ylös 7:10. Donna ja lapset olivat kaikki neljä vanhempien sängyssä peiton alla ja naureskelivat, etteivät ole vielä päässeet ylös. Availin heille sitten verhot ja kaikki neljä hyppäsivät ylös ilman kitinöitä ja arvatkaa kuka oli ensimmäisenä pukenut ja harjannut hiuksensa!! No Elsi. Olin aivan hämmästynyt, mutta tietenkin kehuin tyttöä. Will'kin oli heti siskonsa jälkeen valmis aamiaiselle. Mahtavaa, tätä lisää! :D Söimme ja Donna ilmoitti, että 10min ja lähtö, jos haluan auton käyttöön aamupäiväksi. Siinä sitten sykimme nopeasti kaikki itsemme valmiiksi ja ulos ovesta. Kun peruutimme pihasta, meillä oli 6 minuuttia Donnan junan lähtöön, mutta hienosti ehdittiin! Heitin lapset päikkärille ja olin klo 8 jo kotona. Outoa :D Päätin sitten vaan suoraa laittaa musiikit täysille ja alkaa siivoomaan ja olin vähän yli tunnissa valmis. Wuhuu alan olee tässä aika hyvä!


Nyköpingin juna-asema
Ekaa kertaa tuli ikävä mäkkäriin. Mun 1,5vuoden ura siellä opetti mulle niin paljon, kuten esimerkiksi mietin siinä moppaillessani, kuinka mäkissä heti ensimmäisellä viikolla minulle opetettiin tehokkaampi ja parempi tapa mopata. Pikku juttuja, mutta ilman niitä mulla menis varmaan kolminkertainen aika tän jätti talon siivoamiseen. Hymy huulilla ja hyvä biisi taustalla muistelin kivoja rasvasia aikoja ja ihania ihmisiä keihin tutustuin. :) Pus!

kaunis syksy alkaa näkyä jo kaikkialla :)

Päivä jatkui kivan tehokkaasti ja sain käytyä skatteverket mestassa (=verotoimisto) ja ihanaa huomata miten mun ruotsin kieli kuitenkin on kehittynyt tosi paljo, vaikka tuntuu, ettei oo tapahtunut mitään parannusta. :D Nimittäin, jos vertaa tätä käyntiä siihen kuukauden takaiseen visiittiin edellämainitussa toimistossa, kun kävin ensimmäistä kertaa täyttelemässä papereita tota personnummeria varten, niin oli kyllä huomattavasti helpompaa nyt! Mutta siis juu paperit uudestaa täytetty ja nyt pitäis asian edetäkin. :)

kelatkaa 2.10. ja ruusut kukkii... :D

Sitten kävin kaupassa, hain Donnan juna-asemalta, hän heitti mut kotiin (ja lähti itse taas töihin) ja mulle muutam tunnin lepotauko. :) Tämän jälkeen tein pullataikinan ja lähdin kävellen hakemaan muksut. Kotiin palattuamme (semi hienosti menneen kotimatkan jälkeen) laitoin lapset tekemään ensimmäistä kertaa elämässään korvapuusteja! Kaikki kolme olivat innoissaan ehkä enemmän taikinan syömisestä, mutta lopulta kauniit pullat uunissa. :)

1."Nam taikinaa" 2. Näähän on ihan luonnonlahjakkuuksia! 3. Valmiina uuniin :)



Koska oon joku ihmeen kodinhengetär nykyään, aloin tekemään ruokaakin heti leipomusten jälkeen! (Vaikka siis Donna oli luvannut kokata) Mikähän mua vaivaa... :D Matkasse ruokana Kycklingpanna med savojkål och äpple eli vapaasti suomennettuna kanakastike, missä kaalia ja omppuja. Kastikkeen kanssa keitin perunoita ja tuli kyllä taas hyvää! :)

Cari saapui äsken Suomen työmatkaltaan ja toi mulle kivan yllärin: Fazerin sinistä! Ihana! :)) Ja nyt näillä (ehkä pikkuhiljaa)  alkaa himopakkaaminen, sillä matkalaukut lojuvat vaan levällään joka paikassa (tyhjinä). Huomenna lounaan jälkeen olisi sitten jo aika lähteä heittämään perhe kohti lentokenttää! Isovanhemmatkin tulevat kuulemma lounaalle, joten pääsen itse isoisänkin näkemään. (Isänäidinhän näin heti silloin kun tänne ensimmäistä kertaa tulin)





Ja minullakin huomiseksi kaikkea kivaa nimittäin Tukholmaan moikkailemaan kamuja! :)

Jee nyt alko mullakin viikon loma!









<3S




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti