tiistai 11. marraskuuta 2014

Ilo syntyy pienistä asioista.

Positiivisia asioita tän hetkisessä elämässäni- postaus.

  • Englanti ja Ruotsi ovat molemmat parantuneet huomattavasti siihen verrattuna kun 2,5kk sitten tänne tulin. Olen kuullut joittenkin kokemuksina, että Englanti on sitten kokonaan jäänyt ja unohtunut, kun puhuu vain Ruotsia. Siksi oon iloinen, että oon just täällä ja just nyt.
  • Vaikka noitten lapsien käyttäytymisessä onkin vikoja, oon alkanu olee tosi ylpeä niistä silloin kun ne on kivoja. Oon oikeesti ottanu sellasen "noi on mun mussukoita"-fiiliksen. Muutenkin eihän elämä nyt olisi yhtään jännää, jos noi vain istuisi kädet ristissä hiljaa lukemassa kirjoja. Luultavasti tulisi jossain vaiheessa tylsää. Siksi oon ilonen, että oon just täällä ja just nyt.
  • Emil, eli mun pikkunen 2-vuotias. Hän saa mut aina (=yleensä) hymyilemään ja mulla ei oo ennen ollut kokemusta noin pienen hoitamisesta ja kaikki uusi on kivaa. Hän on vielä niin pieni ja viaton. Ja on mahtavaa nähdä miten nopeasti se kehitys tapahtuu ja näkyy. Siksi oon ilonen, että oon just täällä ja just nyt.
  • Mun ihana oma huone (+sänky) ja rauha. Vaikka asunkin lapsiperheessä ja meteli on välillä sietämätöntä, on täällä asuminen omalla tavallaan harjoittelua ihan omillaan asumiseen. Saan olla yksin rauhassa jos siltä tuntuu tai saan olla perheen kanssa yläkerrassa, jos se taas on sillä hetkellä parempi vaihtoehto. Siksi oon ilonen, että oon just täällä ja just nyt.
  • Vastuu. Sitä riittää. Asun kolmen pienen ja vieraan lapsen kodissa. Olen heistä vastuussa ja katson, ettei ketään satu ja lohdutan jos näin käy. Vaikka perään katsominen tuleekin melkein luonnostaan, ei sellainen koko ajan valppaana olo tule ihan silmän räpäyksessä. Mutta nyt opin ottamaan vastuuta itseni lisäksi myös muista pienistä ihmisenaluista. Siksi oon iloinen, että oon just täällä ja just nyt.
  • Ruoka. Oon oppinut kokkailemaan ja uskaltamaan kokeilla uusia juttuja keittiössä. Saan vaikuttaa ruokaan paljon myös itse ja ostaa perheen kortilla jotain puuttuvaa, jos haluan. Saan syödä mitä haluan ja milloin haluan- ihan kuin kotonani. (Näin se ei nimittäin kaikilla mene.) Siksi oon iloinen, että oon just täällä ja just nyt.
  • Unelman toteuttaminen. Täähän se on aina ollut. Ulkomailla asuminen. Ja nyt oon tehnyt sen! Ihanaa nähdä millaista eläminen muualla kuin Suomessa on. Ja se on hieno tunne, joka (ainakin välillä) käy mielessä: En kadu, että uskalsin ja uskallan jatkaa edelleen. Siksi oon iloinen, että oon just täällä ja just nyt.
  • Ajatus siitä, ettei tämä kestä ikuisesti. Ettei noi lapset tule olemaan mun vastuulla seuraavaa 16:ta vuotta, kunnes pieninkin on aikuinen. Että mä en ole au pair lopun elämääni. Tää on mun elämää nyt. Tää on hyvä ja opettava kokemus. Siksi oon iloinen, että oon just täällä ja just nyt.
  • Olen oppinut paljon uutta itsestäni. Suomessa en esimerkiksi olisi ikinä uskonut, että oikeasti tykkään olla näin paljon yksin. Sitä vain oli niin tottunut, että vieressä on aina joku ketä pyytää leikkimään. Nyt päivät menee helposti yksin kävellessä ympäriinsä tai vain tietsikka seurana. Välillä tietty enempikin seura kelpaisi, mutta on tosi hyvä osata olla myös yksin. Siksi oon iloinen, että oon just täällä ja just nyt.
  • Se on hyvä, että elämme just vuotta 2014. Se mahdollistaa helpon ja nopean yhteydenpidon läheisiin. Se mahdollistaa helpon ja melko halvan matkustamisen ton lätäkön yli Suomeen. Siksi oon iloinen, että oon just täällä ja just nyt.
  • Arvostan nyt enemmän mun äitiä, joka kuulee joka päivä mun (ja lapsien) joka ikisen pienen kiukun sekä ilon aiheen. Hän ei kuitenkaan koskaan sano, etteikö häntä kiinnostaisi. Ja tarivttaessa hän osaa sanoa juuri ne oikeat sanat. Arvostan nyt enemmän mun ystäviä, niin Suomessa kuin täällä Ruotsissakin. Ne on ihmisiä, jotka jaksavat kuunnella mun ikuisia valituksia ilman, että täysin kyllästyvät minuun. Arvostan nyt enemmän Suomea, niin kielenä kuin maanakin. Suomi vaan yksinkertaisesti toimii hyvin. Ja arvostan nyt enemmän elämää kokonaisuudessaan. Siksi oon iloinen, että oon just täällä ja just nyt.

Musta tuntuu, että välillä on ihan hyvä vaan pysähtyä ja miettiä niitä elämän hyviä juttuja. Yleensä ne antaa sitä voimaa jaksaa painella eteenpäin, vaikka välillä tuntuukin ettei pysty.

Tässä vielä tän päivän ilon hetket kuvina:

Tähän sain herätä tänään. :) Ihanuus oli jakanut mulle rakkautta ja sydämiä joka ikisessä mun puhelimen sosiaalisessa mediassa. Silloin kun ystäviä tarvii, ei toi 600km Nyköpingin ja Helsingin välillä tunnu missään.<3

Tää ei tarviikkaan muuta selitystä kuin AURINKO!


Yhellä äiskällä on aina hauva mukana kun tuo taaperonsa päikkäriin ja tänään kävin paijaamassa. :)



<3S

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti