maanantai 6. huhtikuuta 2015

hemma?

Toi on hassu sana toi kotona. Tai jotenkin ristiriitanen. Milloin ihminen on kotona? Oonko mä kotona nyt kun tulin takasin Nyköpingiin vai olinko enemmän kotona kun olin Suomen puolella vielä tossa kahdeksan tuntia sitten? Mä kun en tiedä.

Nojoo viime viikon lauantaina - eikun sehän on toissa viikon lauantai - la 28.3. lähdin siis Tukholmaan ihanaan auringonpaisteeseen. Olin edelleen puolikuntoinen, joten otimme rennosti ja nautimme vain auringosta ja hyvästä seurasta Gamla Stanissa. Julia innostui ostamaan selfiestickin joten alapuolella olevan otoksen tyylisiä kuvia on nyt puhelin täynnä. Ja tietenkin mainitsematta mahtavia ananas aurinkolaseja, jotka oli osa ananas-aiheista synttärilahjaani! On noi kyllä ihania tyttöjä :)

Jos nyt rehellisiä ollaan niin en nyt muista yhtään teimmekö mitään kertomisen arvoista silloin viikonloppuna. :D Joten siirrytään maanantaihin 30.3. ja Suomiloman alkuun. Tukholmassa aurinko paistoi ja oli keväinen ilma, mutta toki Suomessa odotti lumimyrsky. Moneskohan takatalvi tää nyt oli... Mutta loppu hyvin kaikki hyvin olin neljän aikaan mummolassa herkullista perinteistä suomalaista kotiruokaa edessäni (olipa monta adjektiivia XD) ja kiitos vielä mummo+pappa kun tulitte kauheasta säästä huolimatta hakemaan minut kentältä!

Yksi pääsyy Suomilomaani oli tosiaan tiistai 31.3., jolloin täytin siis 21-vuotta. Papan mukaan nyt olen sitten virallisesti aikuinen - heidän nuoruudessaan nimittäin tuli täysi-ikäiseksi vasta täytettyään 21. Ei tunnu erilaiselta, mutta oli kiva olla kotona ja äitin hemmoteltavana. Alla näkyykin kuinka ihana herätys mua odotti.

Yhdeksän jälkeen äiti heitti minut Sellolle junaan ja lähdin stadiin työhaastatteluun. Olin ajoissa paikalla ja sain ilmaiset kahvit odotellessani. Ensi viikon perjantaina saan sitten kuulla miten käy!

Meidän pihatie oli tosiaan loskan peitossa, mutta se ei haitannut hyvää päivääni. Haastattelun jälkeen menimme Noran kanssa shoppailemaan ruokaa ja sen jälkeen kokkailemaan ja valmistelemaan tortilloita.Viiden aikaan minun ystäviäni sitten alkoi pikkuhiljaa saapumaan paikalle ja "lastensynttärini" saivat alkunsa. Ohjelmana oli tortilloita, AA-kerho (=jokaisen piti kertoa miten menee ja miltä tulevaisuus näyttää), intohimoista Aliaksen peluuta, kakkua, juoruilua ja limpparia. Oli ihana nähdä tyttöjä pitkästä aikaa ja meillä oli kyllä tosi kivaa!

Noran taiteilema kakku, enkä osaa sanoa miksi toi "forever 21" 
Keskiviikkona menimme veikan kanssa käymään ensin päivällä iskän luona ja sieltä jatkoimme mummolaan. Äiti ilmestyi viiden aikaan ja siitä sitten mamin kanssa Myyrmäkeen luovuttamaan verta. Olen veriryhmältäni todella tärkeä O-, joten tein totista hyväntekeväisyyttä nyt neljättä kertaa. Loppuilta sujui rennosti kotosalla.

Torstaina minulla oli toinen työhaastattelu. Ensi perjantaina kuulen myös sieltä miltä kesäni tulee näyttämään. Olimme sopineet puoli kahdeksi lunch-datet mummin kanssa. Kävimme perinteisesti Myyrmäessä sijaitsevassa Kiinalaisessa katukeittiössä hakemassa safkat mukaan ja suuntasimme mummin luokse. Hyvää ruokaa, seuraa sekä keskustelua, mitä muuta sitä voi toivoa! Illemmalla suuntasin Lotan ja Noran luokse.
Tajusin just, ettei mulla ole perjantailta yhtään kuvaa! Miten oon onnistunut tällaisessa :D Meillä tosiaan mun synttärijuhlinnat jatkui mummolassa. Paikalle pääsi mun serkkuja perheineen. Meidän suku on kyllä ihan paras! Pari tuntia vierähtivät nopeasti naurun raikuessa hyvien herkkujen kera. Minun iltani jatkui mummolasynttäreiden jälkeen Ilonan luokse ja lopulta ulos Helsinkiin hyvässä seurassa.

Lauantaina hengailtiin kotona, käytiin ostamassa ruokaa sunnuntaille, syötiin mummolassa herkullinen pääsiäispäivällinen ja illalla menin Tessylle viettämään iltaa. Kiva päivä!

Sunnuntai tuli todella äkkiä. Viimenen päivä Suomessa taas pariin kuukauteen. Suunnitelmana oli mennä tätimme luokse kokkailemaan ja taas kerran juhlimaan vanhenemistani. Tällä kertaa paikalla iskä, mummi, Merja ja Annika. Minä, broidi ja Annika (ja okei ehkä Merjakin vähän auttoi ;)) loihdimme kolmen ruokalajin päivällisen. Oli muuten hyvää ja kiitos kaikille seurasta!


Ja tämä päivä eli maanantai onkin mennyt matkustaessa. Lähdimme mamin kanssa kotoa 10:50, lento lähti 12:15 ja lopulta olin Nyköpingissä kolmen aikaan. Kotona ehdin heittämään nopeasti vain matkatavarat sisään ja lähdimme Donnan kanssa ostamaan perheelle Aupair-pyörää eli nyt on sitten polkupyörä (vihdoin...) mullakin käytössä! 

Kun menin Suomeen viikko sitten, olivat fiilikset aika neutraalit. Toisaalta oli kiva päästä Suomeen, mutta toisaalta tylsää lähteä Ruotsista. Oli tottakai ihana nähdä kaikkia keitä ehdin, mutta tossa oli tietenkin mukana se loma. Ei oikeesti ollut mitään velvollisuuksia ja sai vain olla jos siltä tuntui. Mutta kattoo sitten kesällä miltä tuntuu. En nyt kelannut kuluttaa näitä viimeisiä kahta kuukautta (siis mihin tää aika muka katosi...) siihen, että mietin turhaan mitä tapahtuu kesän jälkeen ja missä mun on parempi olla. Kyllä se sieltä sitten selviää!

Onneksi tää viikko on nyt vain neljä päivää niin on kevyt paluu arkeen. Hirveesti kyllä kouluhommia rästissä, kun olin kipeänä ja lomalla, mutta ti ja ke tunnit peruttu, joten ehdin ainakin jotenkin saamaan porukkaa kiinni.

Puss och kram!

<3S

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti