perjantai 8. toukokuuta 2015

Aupairin päivä nro4: Torstai

Torstain normipäivä tulee nyt perjantain puolella, koska #aupairlife tapahtui. Tämä päivä ei nyt myöskään ole täysin normaali torstai, sillä mulla se Kanadasta matkustanut Donnan äiti täällä pyörimässä. 

6:55 Normi herätys. Väsyttää jotenkin extrapaljon taas. 

7:00 Torkutan tänkin.

7:10 Jaksan nousta vasta nyt. Ylhäälläkin on ihan hiljaista. Tänään on isukki Suomessa, joten tämä pyysi meitä viemään hänen autonsa pesuun. Vedän siis lenkkivaatteet päälle ja voin kivasti tehdä aamulenkin autopesulalta kotiin ja sitten mennä kouluun.

7:20 Lapset kaikki vielä sängyissä ja äitikin vasta nousi. Säätää suihkuun menon kanssa ja höpisee jostain hitaasta aamustartista.

7:40 Olen saanut loputkin porukasta aamiaispöytään. Isoäiti-Kanada pyörii yökkäri päällä ja häslää omiaan (en enää ihmettele mistä Donna on perinyt säätämistaitonsa..).

7:50 Keskustelemme Donnan kanssa auton jättämisestä. Olen jo melkein luovuttanut lenkkitoiveideni kanssa sillä Donnan maailmassa olisimme 8:15 jo luovuttamassa autoa pesulalle. Never gonna happen.

8:20 Vihdoin saatu ihmiset ulos ja autoon. Isoäiti-Kanadakin on pakattu toiseen autoon ja minä ja Will olemme toisessa. Donna nyt sitten päätti, että pyöräilen autopaikasta suoraan kouluun. 

8:40  Hirveän säätämisen jälkeen vihdoin olemme autopesulalla. Eikun kappas tämä onkin väärä paikka. Matka jatkuu minä Fordilla ja mami Volvolla. Isoäiti-kanada jätettiin jonnekin matkanvarrelle.

8:50 Seuraavassa paikassa. Donna juoksee ovelta ovelle. Hänellä on kiire töihin. Lopulta löytyy oikea mies, Donna hyppää Fordin kyytiin ja lähtee töihin. Minut jätetään pyöräni kanssa oman onneni nojaan.

9:03 Koululla. Aijaa kiva mami ei sitten laittanut mulle mukaan lukkoa pyörään. Ajattelin, että eipä ole mun pyörä ja iskin sen kaikkien muiden pyörien keskelle.

9:40 Koulu alkaa! Olin kuluttant aikani tehden ryhmätyötä, jonka pidän Mexikolaisen, Thaimaalaisen sekä jostain Arabimaasta tulevan kanssa. Aiheena Tal- och skriftspråk.

10:50 Koulu loppu. Mietin, että voisi mennä kirjastoon, sillä Isoäiti-Kanadan kanssa hengaaminen ei ihan nappaa, mutta päätin kuitenkin lähteä kotia päin.

11:05 Kotona. Nanna (=isoäiti) kertoi kuinka tuulettaa taloa aina ollessaan kotona. Minua odotti siis talo, jonka kaikki ovet ja ikkunatt olivat auki. Jea. 

10:50-15:45 Vapaa-aikaa. Tänään kyllä vapaa-aika loppui jo 14:45, kun piti lähteä lenkkeilen hakemaan pesussa oleva Volvo kotiin. Matkaa n.4km. Donnan ehdotus olisi ollut, että pyöräilen kyseiseen paikkaan, otan auton avaimet, siirrän auton johonkin parkkipaikalle ja poljen sitten takaisin kotiin. Sitten hänen maailmassaan olisimme hakeneet auton myöhemmin. Tyrmäsin idean ja lähdin mielummin juosten.

                                                 

15:45 Hain lapset, menimme kotiin ja kävin suihkussa. Nanna kokkaili ja katsoi lasten perään. 

16:30 Söimme. Yleensäkin torstaisin  syömme aikaisemmin, sillä Elsillä on baletti-tunti 17:15 ja tänään myös Will aloitti futiksen, joka tulee tästä lähin olemaan aina 17:30-18:30.

16:50 Tyttönen balettivaatteiden vaihtoon. Ideana siis oli, että Donna tulee hakemaan nannan, Elsin sekä Willin ja lähtee näiden kanssa. Minä jään kotiin pikkuisen seuraksi.

17:17 Nanna sekä E+W ovat jo olleet melkein 15minuuttia ulkona odottamassa. Ja muistutetaan vielä, että Elsin baletti alkoi 17:15. Tiskailen ja Emil juoksentelee näyttämään minulle leluja. Kotipuhelin soi ja vastaan. Donna soittaa ja kertoo, että menee vielä 15minuuttia. SORRYSORRYSORRY. Juujuu. Niinpä sitten sanoin, että ok mä lähden viemään lapsia. 

17:25 Ollaan Elsin baletissa. Jätin vastahakoisen nannan ja Elsin kyydistä ja jatkoin poikien kanssa kohti Rosvallaa ja Willin futista.

17:33 Tyylikkäästi myöhässä täälläkin. Will jotain mutisee, että aina me ollaan myöhässä... Keksin tekosyitä. 

17:33-18:30 Jee Emilin päikkärikamu, Alice 2v., on myös siellä kun tämänkin isoveli pelaa futista. Emil ja Alice juoksentelevat ja leikkivät ja minä vain pidän näitä silmällä. Mami, nanna ja Elsikin ilmestyivät kuuden jälkeen paikalle. Ei kiitosta auton hakemisesta tai minun joustamisesta. Mutta onneksi ei sentään satanut vettä.

18:45 Pudotin Willin kotiin ja ilmoitin mutsille, että nyt lähden ostamaan itselleni illaksi lätkäeväitä. Tekohymyn kera.

19:10 Heittäydyn sänkyyn. Finally freee! Ei jaksa miettiä niitä negatiivisia juttuja, vaikka tää päivä ei tosiaan ollut mikään paras. Lapset ovat olleet kuin enkeleitä, mutta toi ton äidin käyttäytyminen vaa nyppii. Ei se mitään! Enää kuukausi jäljellä :)


Viikonloppu alkaa tänää! Nyt on sitten vähän erilainen viikonlopppu tulossa nimittäin huomenna on Carin serkun synttärit, jonne koko perhe lähtee (minä mukaan lukien) ja sunnuntaina pidämme heinäkuussa 5v. täyttävän Elsin synttärijuhlat. Toivotaan, että menee kivasti ilman turhia stressejä vanhempien suunnalta!

Ja loppuun tän päivän fiilikset!

Kivaa viikonloppua!

<3S

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti